Zastanawiasz się, czy FBA na Amazonie się opłaca? Sprawdź to dzięki darmowemu kalkulatorowi FBA w Amazon Seller Central

Dla wielu sprzedawców sprzedaż w modelu FBA na Amazonie wydaje się skomplikowana – głównie przez nieczytelne zestawienia opłat i prowizji. Na szczęście Amazon udostępnia narzędzie, które w przejrzysty sposób pozwala oszacować koszty realizacji zamówień. Mowa o kalkulatorze FBA, dostępnym bezpłatnie w Amazon Seller Central.

To proste narzędzie może ułatwić Ci decyzję: zostać przy FBM, czyli realizować zamówienia samodzielnie, czy może jednak przejść na FBA, gdzie Amazon zajmie się logistyką?

Kalkulator przychodów FBA – jak działa?

Amazon umożliwia swoim sprzedawcom skorzystanie z kalkulatora przychodów FBA, który pozwala porównać opłacalność sprzedaży w dwóch modelach – FBA i FBM.

Aby z niego skorzystać, wykonaj kilka prostych kroków:

1. Zaloguj się do swojego konta w Amazon Seller Central i otwórz kalkulator FBA.

2. Wyszukaj swój produkt, wpisując ASIN lub słowo kluczowe (keyword).

3. Wypełnij pola w sekcji „Realizacja przez Ciebie” – m.in. cenę produktu, koszt wysyłki, opłaty logistyczne oraz koszty magazynowania.

4. Następnie uzupełnij analogiczne dane w sekcji „Realizacja przez Amazon” – dodaj koszt wysyłki do magazynu Amazon, liczbę sztuk, cenę sprzedaży i koszt zakupu towaru.

5. Kliknij przycisk „Oblicz”.

6. W odpowiedzi otrzymasz czytelny wykres słupkowy, który porówna koszty i przychody w modelu FBA i FBM. Amazon przedstawi również sugestię, która forma realizacji zamówień będzie dla Ciebie bardziej opłacalna.

Kalkulator FBA – szybka analiza bez liczenia na piechotę

Dzięki temu narzędziu nie musisz samodzielnie analizować zawiłych kosztorysów. W ciągu kilku minut poznasz konkretne dane, które pomogą Ci zdecydować, czy dla danego produktu lepsza będzie sprzedaż w FBA, czy może jednak korzystniej wypada FBM.

Pamiętaj, że każdy ASIN może generować inne koszty – wszystko zależy od:

  • kosztu produkcji lub zakupu,
  • wydatków magazynowych,
  • logistyki,
  • i warunków dostawy.

Dlatego warto przeliczyć każdy produkt oddzielnie, aby podejmować decyzje w oparciu o konkretne dane. Kalkulator FBA nie bierze pod uwagę wydatków marketingowych (np. kampanii Amazon Ads), ale mimo to daje bardzo wiarygodny obraz finansowy.

Gdzie znaleźć kalkulator FBA?

Narzędzie dostępne jest bezpośrednio w Seller Central. Możesz wejść pod ten link:
👉 Kalkulator przychodów FBA – Amazon Seller Central

Jeśli po przeczytaniu tego artykułu masz pytania dotyczące sprzedaży na Amazonie – chętnie pomożemy. Skontaktuj się z naszą agencją Amazon, albo zostaw pytanie w komentarzu – odpowiemy na każde!

Spis treści